11 Januari

2010-01-11 14:03:11
Allmänt

Nu har jag inte uppdaterat på ett bra tag och det är väl för att jag inte har orkat, och sen har jag varit hemma hos mamma i Halmstad och det är inte så kul att sitta vid deras dator eftersom den är så seg rullar inte ens framåt nästa. Men i alla fall åkte till halmstad veckan innan jul för att gå på begravning för min kära mormor <3. Det var en mycket fin begravning med många tårar både på ont och gott. Att slippa behöva lida och veta att hon har det bättre, men sammtidigt att hon lämnat oss och inte kommer tillbaka i detta liv, men förhoppningsvis i nästa när vi lämnar detta också.

Har ändå fått vibbar om att hon var bland oss när vi var i hennes lägenhet och delade upp sakerna till alla hennes barn, nästan alla fick yrsel eller huvudvärk. Min ena morbror är väldigt medial tror jag det heter och även min moster men inte lika mycket, men har ändå den gåvan. Så dom sa välkommen till mormor, och det kändes som hon var där.
Jag vet att de inte är många som tror på sådant, men jag är en av dom som gör det.

Men på julafton var jag i Värnamo hos min systers sambos föräldrar med min bror, pappa, syster och självklart hennes barn och sambo hans föräldrar då. Mycket trevligt som vanligt, med massor av myror i byxorna hos barnen.
På kvällen sov jag hos min bror, för att dagen efter åka till Halmstad igen där vi skulle fira jul med mamma. Även syster hennes familj var där.

Nyår var jag hemma hos David, vi tog det lugnt, båda var helt slut, jag somnade lite i soffan vid 22 tiden och ville bara att klockan skulle bli 00.00, kändes som en evighet innan klockan slog 00.00. Men det var mys, även Davids mamma var hemma:)..

Igår kom vi hem till Malmö igen, och det känns skönt, nu ska jag börja den nya året det ska bli ett bra år. Nya möjligheter och nya saker skall hända, det är något jag har bestämt mig för.

Funderar på att göra en tatuering till minne av mormor där det ska stå Moi Mukulat (hon sa alltid det till mig när jag kom och hälsade på, även när jag var mindre) och sen en blomma, eftersom hon verkligen älskade blommor.

Nej det blev ett långt inlägg så jag ska väl slita skriva annars orkar inte någon läsa!
Ha de super
Kommentarer
Namn:


E-postadress: (visas bara för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: